Saturday 23 February 2013

Father and son

Assalamualaikum wbt :)
Selamat petang la kot aku boleh ucap sekarang . Sebab arini gua bangun lewat babe . 
Macam biase , kalau dah lewat bangun macam ni tak sah la kalau telinga gua ni kene tahan bebelan mak bapak gua *HAHAHA*

Kalau ibunda yang membebel gua boleh hadap lagi babe , tapi tahap bebel bapak gua memang KAWKAW punye :D
Bukan aku nak kutuk ibu dan juga bapa saya , tapi entry kali nih memang khas untuk mereka dan peringatan buat sang pembaca sekalian :) 
*macam ade je pembaca*

Boleh intro sikett kan pasal mak ayah saye ni rasenye :)

Lani bin Abdulhadi + Nursidah binti Abdullah

My first and forever love ones :')

Tak perlu intro dalam dalam sangat kayy . Cuma perlu tau , tanpa diorang ni saya mungkin masih lagi sperma
yang berenang menuju ke telur telur ovum *HAHAHAHA*
Sori , tertulis ayat biology pulakk :P

Apa yang aku nak fokus pade entry kali ialah pasal bapak aku . Bapak aku nie rajen benaww haa kije . 
Bapak aku ni 'Piping Supervisor' untuk satu kompeni CariGali terbesar dekat Brunei sane . 
Ini bermakna bapakk aku ni jarang sangat nak dok rumah ni , dah name pon offshore kan . Kadang 2-3bulan baru lahh aku dapat cium pelokk bapakk aku ni . 

Bapak aku setat kije macam ni bile aku naek sekolah menengah sains yang terkenal dalam Melaka . 
Dah nama pon dok asrama penuh kan , kompem la jarang balek . Peluang aku nak lepak and jumpa bapakk aku pon kadang kadang je . Kirenye aku membesar macam kurang kasih sayang bapakk aku lah 
*HAHAHA*

Lima tahun dok terperap dalam hostel then sambung pulakk diploma 3 tahun . Pon situasi yang same berlaku .
Hubungan aku dengan bapak memang tak berapa rapat , sebab jarang jumpa kan :') 
Aku lebih rapat dengan bonda terchenta . 
Tahun 2013 , aku kirenye dah abes belaja la then lebih banyak masa terluang la dengan bapak aku . 
Tapi , still kekok nak berbual panjang dengan si bapakk . Tade topik yang panjang boleh dibual same same . Haihh . 

Ehh , macam panjang pulakk aku bercerita ni haa . Tapi kepade korang yang mengalami bende yang same macam ni *especially lelaki* , jangan risau okayy . Sebab seorang bapakk ni memang pemalu nak ngobrol dengan kite tapi dalam diam beliau lah yang lebih banyak support and amek berat . 

Satu hari tu , aku bincang lah dengan mak aku pasal aku dah taknak sambung belaja malah aku nak kije terus la macam tu . Mungkin mak aku share dengan bapakk aku , keesokannya anak sedare bapak aku datang rumah . Si anak sedare bapak aku ni kije satu tempat la dengan bapakk aku tapi as an Project Engineer la . 
At first , aku hengat pasal ape . Tak pasal pasal si anak sedare ni pon terus lecture aku pasal kerjaya pilihan .  
Die cakap , kalau nak pegang position yang paling TAHII dalam Oil and Gas pon kene ade degree la .
Die tiup tiup sikett la semangat pade aku supaye sambong belajar balek .
Then mak aku bisikk dekat telinga aku yang ajak si anak sedare tu ialah bapakk aku . 
*terharu :')*
Dalam diam bapak aku masih lagi amek berat pasal pelajaran and mase depan aku walaupon die diam je bile dengan aku :)

Jadi , kepada korang yang ade terbaca ke atau mengalami situasi macam ni bersabar okayy . 
Si bapakk walaupon garang macam mane , die still amek berat pade anak anak die especially anak lelaki die :)

It just takes time to blend antare kite dengan bapakk kite khususnye .
Kite sebagai anak , dah name pon anak kan so kene la pandai maen peranan dalam merapatkan hubungan tu okayy .

Father and son :)

Pen - off dulu peeps :P

Assalamualaikum .

No comments:

Post a Comment