Tuesday 26 March 2013

:)

Assalamualaikum wbt dan selamat tengah hari readers :)
Alhamdulillah , syukur pade Allah sebab bagi peluang lah kepade kite ye dakk ? 

SUBHANALLAH . ALHAMDULILLAH . ALLAHUAKBAR 

Tak salah rasenye kan nak mule entri gua ni dengan zikrullah sikett :) 
Gua pon tatau nak tulis ape untuk entri kali ni ngokk . Tapi , terase nak jugak menulis kali ni . Gua da terlalu addicted to writing ni :D
Takpe , jangan addicted to drugs sudah . Jangan ye adek adek , JAUHI NAJIS DADAH okayy 

Okayy , idea pon sudah marii . Kali nie gua nak tulis pasal chenta la . Bulehh dok ? :D
Tak kesa la kamu nak cakap ape , tapi still nak ceghite jugok dehh . 

The reason why is , last week gua officially telah break dengan someone yang gua chenta mati baqhang :P
Chenta mati yang macam mane , siap plan nak kawen lepas diploma la bagai . Tup tup tup , clash macam tu aje . 
Bukan nak bukak pekong di dade sendiri , bukan . Cume sebagai renungan bersame . Still aku akan selit jugak beberape bende yang laen instead of my own story okayy . Sabar :)

So , bile da clash ni macam macam la pemikiran jahat yang datang dalam palotak gua ni . Nak bomohkan si die la , nak rosakkan hidop si die la and macam macam lagi la perkare yang memang jahat gile melintasi pemikiran gua beb .
Tapi , gua cepat cepat istighfar . Mohon ampun pade Allah swt . Moga Allah ampunkan segale pemikiran kotor gua beb . 

Lepas tu , gua dok menung kejap . Saket betol gua rase mase tu . Saket kene tinggal dengan orang yang gua chenta mati baqhang :') Pedih ulu hati bile dok pikir balek ape yang da terjadi . 3 tahun kitorang bersame , then berpisah macam tu aje . 
Gua pon malas nak pikir panjang pasal kitorang , terus gua terpikir satu muvee yang memang paling kene dengan tema ceghite gua sekarang beb . Muvee ape ? 
|
|
V

Syurga Cinta
Aku rase tak perlu la nak bagi sinopsis ceghite ni kan . Cume ade satu adegan yang mane si Heliza Helmi ni terase diri die kene tipu dengan si Awal Ashaari then die pon nak fly enta kemane . So si Awal ni pon jumpe la dengan atok si Heliza and dekat situ la scene yang menyadarkan aku tentang sesuatu :)

Dekat scene tu , atok si Heliza ni bagitau si Awal tentang cinta :)
Ade tiga jenis chenta yang atok ni cakap ;

1. Chenta daripade NAFSU !
2. Chenta daripade SYAITAN !
3. Chenta daripade ALLAH swt !

Aku bukan la sorang ustaz atau pak kiai yang boleh taw setakat mane or peringkat mane chenta aku ni .
Cume aku boleh cakap , yang chenta daripade SYAITAN ni didorong kuat la oleh chenta daripade NAFSU . Mane tidak , chenta NAFSU ni datang dari kemahuan kite yang menilai luaran dan personaliti si dia . So , bile mase da break nanti mule la rase saket yang teramat . Seolah olah dunia dah kiamat bagi dia . Then datang la chenta daripade SYAITAN , yang mane berlaku bile dia da terlalu sayang *nafsu* pade gadis tadi . Pemikiran pon mula dikotori dengan hasutan hasutan SYAITAN macam gua tadi la . Bomoh , dukun , pawang sume digunekan supaye gadis tadi balek pade dia . Tapi alhamdulillah gua dapat fikir waras lagi :P

Peringkat chenta yang teragung ialah chenta yang datang daripade ALLAH swt . Chenta yang mane bile kite bersame dengan pasangan itu , IMAN kite bertambah , AMAL KEBAIKAN kite maken bertambah . Segala batas pergaulan dapat dijage , maksiat sume dihindari lah bagai . Pendapat gua , itulah chenta yang paling agung . Chenta daripade Maha Pencipta kite sendiri :)

Gua rase dah tak banyak yang boleh gua share lagi , sebab hati dah maken sebak ni boh :') Terhengat sikett la kenangan dengan si dia . InshaALLAH , my dearest readers tolonglah doakan supaye saye diberi kekuatan untuk move on . Ameen :)

Pen-off and assalamualaikum .

Same same kita :)




No comments:

Post a Comment