Friday 22 March 2013

Hijau ke biru bagus lagi ?

Assalamualaikum and good morning readers ! 
Semangat sangat menulis kan , sebab dekat sepurname tak meng-update belogg gua :)

Okayy , gua nak tulis ape ea tadi ? Hmmm , ape sehh ? :P
Hehe , sebenaqnya ape yang gua nak post kali nie agak panas dan menyentuh pegangan dan fahaman masing masing . Mesti hampa nak taww kan ? ;)
Mohh la kite zass sekejap ceghite apa ni 

Semalam , gua gi shisha dengan member member la . Perisa redbull dengan mint kott . Berat sehh , miung kepale sikett :P
Ade la dalam 5-6 orang yang ade dok situ . Then tambah lagi tige kepale , sebab member gua tu orang tempatan . So die maen ajak je member die tuhh . Nak dijadikan ceghite , gua pon nyembang ahh dengan unknown member ni . 

So , sampai satu mase tu . Out of nowhere ! Entah macam mane dorang bole nyembang pasal POLITIK ! --' 
Duhh , gua bukan tak suke mendengar pasal bende alah ni . Cume it just leads to unstoppable argue sehh .
Gua bukan ahh pro-POLITIK  or anti-POLITIK ngokk . Bukan gua tak amek port dalam keadaan POLITIK  negare yang terchenta ni .

It just , we are young peoples . Dont know enough . 
Memang akan ade suare suare yang berkate sinis , mase mude mude macam ni la kene amek port . Supaye mase depan kite or adek adek or anak anak or cucu cicit lebih terjamin . 

Tak salah kamu amek port dalam bidang macam ni . Kalau kamu boleh tolerate dalam perbincangan hal hal POLITIK macam ni . 
Satu kejadian yang paling BADASS pernah jadi pade gua beb . Tengah makan tengahari before masuk kelas pukul 2 ahh . Dalam 4-5 orang makan satu table . 
Gua lupe la macam mane bole terbukak ceghite POLITIK nih . Pasal baucer rm200 tu kot --'
Sembang punye sembang , tibe tibe member ni hentak meja . Naseb da abes makan , kalau tak sia sia member tu makan tangan gua :D

Kes die , dalam table tu ade 2 orang parti hijau and the rest biru . Member hijau yang sorang tu die jenis rilek aje . Cume yang sore lagi ni haa , fanatik gila baqhang ! Bukan nak kutuk belakang ke ape , cume pendapat peribadi gua maa .

Jenis tak reti nak dengar pendapat manusia laen , rase die aje yang betol . Gua mengaku , parti biru pon ade jugakk celah siket siket yang corrupted . Parti hijau pon ape kurangnye . 

Persoalannya --> is kutukan and makian worth it ? Does it change anything ? 

Instead of kite bercerite macam power kan , kononnya nak membela / memastikan mase depan anak anak or cucu cicit lebih terjamin why not empunye diri ni improvise then masuk dalam bidang POLITIK ? At least , kite ni haa yang akan memikul tanggungjawab and menjadi pucuk pimpinan mase depan . 

Gua pon tak hengat la , same ade ni sabdaan ke tamsilan ke ape . 
Lebih kurang --> " Kalau nak tengok mase depan negare , tengok pade anak anak muda sekarang "

Tak kire la kite hijau ke biru ke kuning ke merah , kalau da minat sangat dalam bidang POLITIK ni silalah ke platform yang lebih layak . Biar kite dapat duduk bincang , mane baek mane buruk okayy .
Daripade kite menyembang saketkan hati member dengan perang mulut yang not based on correct subjects and matters , timba ilmu dulu . Gua tak cakap ilmu gua dalam bidang POLITIK ni dah power ke ape . Cume gua lagi suke pakai istilah berdialog la untuk kes kes macam ni . 

Mane baek buruk kite amek then suarakan dekat platform yang sesuai . Bukan maen sembur aje dekat other parties okayy . 

Maksud gua tulis entri kali ni bukan nak jatuhkan mane mane parti okay . Nak double meaning pon tade niat . Demi Tuhan yang Maha Esa , ini cume pendapat peribadi :)

Macam panjang sangat je entri kali ni :D
Pen-off and assalamualaikum .

Pemimpin dihormati , rakyat diberkati 

No comments:

Post a Comment